Frågor & svar
Är ni ett svenskt företag?
Ja! CustomCrafters.se & Glastavlan.se är en del av CM eCom Group AB (Org 559484-1222) med säte i Stockholm. All kundsupport sker på svenska genom att kontakta oss på hej@customcrafters.se
Hur lång är leveranstiden?
Efter att du har lagt en beställning tar det vanligtvis mellan 1-3 arbetsdagar för
oss att tillverka & kvalitetssäkra din produkt. Leveranstiden tar mellan 5-12 arbetsdagar. Normalt tar det ca 10 arbetsdagar från order till leverans.
Under högtider (t.ex. jul & Black Friday) kan man räkna med lite längre leveranstid pga högt tryck)
Hur kan jag betala?
Vi erbjuder flera säkra betalningsalternativ. Bland annat Klarna eller kortbetalning.
Vad kostar frakten och vilket fraktbolag använder ni?
Frakt kostar 29:- Fri frakt över 449:-. Alla våra paket skickas med spårbar frakt via vår partner PostNord. Efter produkten är tillverkad kommer ett mail med spårningsnummer. Leverans sker till brevlåda eller postombud.
Jag har gjort en beställning men inte fått en orderbekräftelse?
En orderbekräftelse skickas via e-post och är normalt framme inom ett par minuter.
Ibland kan den hamna i skräpkorgen då det är ett automatiskt genererat mail så kolla även där. Om man inte fått en orderbekräftelse inom ett dygn kan ni kontakta oss.
Kan jag spåra mitt paket?
Ja, alla våra paket är spårbara.
Du får alltid ett mail skickat från oss så snart din beställning har packats.
Om du inte fått ett mail så kontrollera så det inte hamnat i skräpposten.
I det skickade mailet från oss finns det en länk där du kan spåra ditt paket. Klicka på länken så ser ni aktuell status.
Du kan med fördel också lägga till paketet i PostNord-appen för enklare spårning och notiser när den är framme.
Ibland kan det dröja några dagar innan själva spårningen börjar.
Kan jag få min beställning snabbare?
Nej, vi erbjuder ingen expressleverans.
Jag behöver paketet till ett visst datum. Kan ni fixa det?
Nej, vi har tyvärr ingen möjlighet att garantera leverans till ett visst datum då transporten är utom vår kontroll och tillverkningen också beror på tillgängligheten hos våra partners.
Jag har beställt flera produkter. Kommer alla samtidigt?
Då alla produkter tillverkas efter beställning och vi använder olika partners runt om i Europa kan det hända att produkterna, beroende på våra partners tillgänglighet, skickas från olika platser och därför kommer i olika paket. Du betalar självklart bara fraktkostnaden en gång.
Har ni några produkter på eget lager?
Nej, allt tillverkas på beställning.
Vad händer om jag laddar upp en bild med dålig kvalitet?
När du laddar upp en bild för användning på våra anpassningsbara produkter är det kundens ansvar att säkerställa att bilden är av tillräcklig kvalitet. Vi
rekommenderar starkt att du använder högupplösta bilder för att
säkerställa ett optimalt tryckresultat. Om en bild med låg kvalitet eller upplösning laddas upp och används så kommer tryckresultatet att återspegla denna kvalitet. Vi kan inte förbättra eller ändra kvaliteten på den uppladdade bilden. Därför kan inte CustomCrafters hållas ansvariga för tryckresultat som är mindre tillfredsställande på grund av kundens val av en bild med dålig kvalitet.
Vågar jag ha en glastavla i ett barnrum?
Absolut! Produkten är gjort av akrylglas (plexiglas) så den är hållbar och kommer inte gå sönder om den ramlar i marken.
Måste jag sätta min magnet på kylskåpet?
Självklart inte! Ställ den i hyllan, häng den på lämplig plats eller sätt fast den med hjälp av magneten på annan plats. Vissa vill ju faktiska ha kylskåpet fritt.
Vad är skillnaden på akrylglas och plexiglas?
Akrylglas är en typ av plast som kallas polymetylmetakrylat (PMMA).
Plexiglas är det ledande varumärket av akrylglas och därför används det i folkmun. Så svaret är att det inte är någon skillnad!
Kan man returnera oöppnade produkter?
Ja, det går bra att returnera en oöppnad produkt i samma skick som ni mottagit den i enighet med distansköpelagen. Kontakta oss inom 14 dagar från mottagandet med namn, ordernummer och anledning till returen.
Observera att personifierade produkter med t.ex. text, bild eller annan märkning INTE omfattas av distansköpslagen och kan därför inte returneras.
När produkten kommit åter så krediteras endast produkten, returfrakt debiteras kunden.
Returkostnaden ligger på 79kr.
Om jag inte är nöjd?
Kontakta vår kundtjänst på hej@customcrafters.se så ska vi se om vi kan försöka göra dig nöjdare.
Hur gör jag om jag behöver reklamera en produkt?
Om ni mottagit en transportskadad eller på något annat sätt defekt produkt så ska ni kontaka vår kundtjänst. Maila ordernummer, bild och en förklaring på vad/vilken del det är som är skadad/defekt.
Vårt mål är att hantera eventuella reklamationer snabbast möjligt.